Retourbeleid

Retourbeleid

Retourneren

Is het mogelijk om mijn bestelling te retourneren?

Ja, dit is mogelijk.

Als je niet tevreden bent met de items die je hebt besteld, heb je de mogelijkheid om deze binnen 30 dagen na ontvangst te retourneren.

In dit geval moet de bestelling aan de volgende voorwaarden voldoen:

  1. De bestelling bevat nog alle bijbehorende onderdelen, componenten en de verpakking is intact zoals het product zelf.
  2. Normale hantering van het product is zichtbaar; breuk door onzorgvuldig gebruik is uitgesloten.
  3. Producten waarbij hygiëne van belang is, moeten grondig gereinigd zijn voordat het retourproces begint.
  4. Het product is direct bij ontvangst als defect gemeld.
  5. Wij hebben het recht om de klant verzendkosten in rekening te brengen.
  6. Een retour wordt binnen 7 werkdagen verwerkt en als aan de voorwaarden is voldaan, wordt de retour officieel erkend binnen deze periode.

💡 Wij behouden ons het recht voor om geretourneerde artikelen te weigeren als wij vermoeden dat de items zijn gebruikt of beschadigd buiten onze schuld om.


Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Als jouw bestelling aan de bovenstaande voorwaarden voldoet, dien je de volgende stappen te volgen om het retourproces te starten:

📩 Stuur een e-mail naar: helpdesk@padel-vrienden.nl

Zorg ervoor dat je e-mail de volgende gegevens bevat:

  • Bestelnummer
  • Reden van de retouraanvraag
  • Foto van het product (in geval van breuk of schade)
  • Voor- en achternaam van de klant
  • Adres van de klant

Wij zullen dan contact met je opnemen en je het juiste retouradres verstrekken.

⚠️ Let op: Stuur een retour nooit naar de afzender! Wij zullen je na jouw verzoek het juiste retouradres verstrekken. Zonder vooraf contact met ons op te nemen, kunnen wij geen terugbetaling uitvoeren.

💰 De retourkosten zijn voor rekening van de klant.

📦 Belangrijk: Zorg ervoor dat je een track & trace code aan ons verstrekt voor het retourpakket. Zonder een track & trace code kunnen wij geen volledige terugbetaling bieden, omdat deze essentieel is voor het verifiëren van de retour en het correct verwerken van de terugbetaling.


Herroeping (Stornobau)

Als consument heb je het recht om je bestelling te herroepen, mits je een natuurlijke persoon bent die een juridische transactie aangaat voor doeleinden die niet hoofdzakelijk verband houden met je commerciële of professionele activiteiten.

Om je recht op herroeping uit te oefenen, dien je ons De Padel Vrienden via een duidelijke verklaring (bijvoorbeeld per e-mail) te informeren over je beslissing om de overeenkomst te herroepen. De herroeping is voltooid zodra wij de geretourneerde goederen hebben ontvangen.

⚠️ De kosten voor het retourneren van de goederen zijn voor rekening van de koper.

🔗 Alle retourzendingen moeten voorzien zijn van een track & trace code. Zonder een track & trace code die per e-mail naar ons is gestuurd, kunnen wij geen volledige terugbetaling bieden. Dit is essentieel om de retourzending te verifiëren en de terugbetaling correct te verwerken.


Gevolgen van herroeping

Indien je de overeenkomst herroept, moeten wij alle betalingen die wij van jou hebben ontvangen binnen 14 dagen na de dag waarop wij de herroeping en de goederen hebben ontvangen, terugbetalen.

🛑 Let op:

  • Verzendkosten worden niet terugbetaald 
  • De terugbetaling wordt uitgevoerd via dezelfde betaalmethode die je hebt gebruikt bij de oorspronkelijke transactie, tenzij anders overeengekomen. In geen geval worden er kosten in rekening gebracht voor deze terugbetaling.

🚨 LET OP: WIJ BIEDEN GEEN GRATIS RETOUREN, HIERVOOR WORDEN KOSTEN IN REKENING GEBRACHT.

📦 ALLE RETOUREN WORDEN VERZONDEN NAAR ONS CENTRALE MAGAZIJN IN AZIË OP KOSTEN VAN DE KLANT.